Blir planeten X jordens undergång??

Hoppas inte!

Nu de senaste dagarna har jag fått veta mycke om den här
PLANETEN X, även kallad NIBIRU. Har inte hört ett dugg om den här grejen förrän nu. Har ni hört talas om den här planeten? Som sägs bli jordens undergång år 2012?! Typ iaf! Jag blir riktigt rädd när jag läser om alla teorier dom har när den här planeten kommer att passera jordens omloppsbana. "Den kan träffa jorden", eller bara svischa förbi, men eftersom den har en sån hög fart på ungefär 30000 kilometer i sekunden så kan den göra en stor skada på vår planet. Den här planeten sägs ha en så stark magnetisk kraft så den kommer att orsaka, jordbävningar, mil höga flodvågor, vulkan utbrott, ja alla möljiga tänkbara naturkatastrofer som finns i hela världen!  Det är väl den teorin jag tror dom har mest. Alltså TYP bli jordens undergång, då så många/mycket dör, ca 90%  av civilisationen! 
Den 21 December år 2012  tar mayakalendern slut därför tror dom detta. Det är troligen även den tidpunkten som den här planeten x kommer att passera våran galax. Dom har räknat ut detta! Detta ska enligt dom hända var 3600:de år. Här är en bild på våran respektive planeten X omloppsbana



Som ni ser så korsar dom varandra men planeterna kommer alltså bara in i varandras omloppsbanor var 3600 år. Men antar att vi inte ska ta detta på för stort allvar nu, då dom inte vet säkert om det ens kommer att hända nåt alls! Det är ju bara teorier. Men det är ändå teorier som skrämmer skiten ur en!  Livet SKA inte ta slut då, så är det bara. Vill ni veta mer så kan ni googla om det. Det finns mycke info! Och jag KAN ha skrivit saker som inte är sanna, men det är saker jag har hört. Som någon har berättat för mig, en som är väldigt intresserad och då kollar upp all info som finns runt detta.

Jag kommer att lägga ut länkar om detta så ni kan höra å se själva. Kan verka oseriöst men dessa skulle va de som ger mest info om detta. Och detta är vad den som berättat för mig har fått fram för info, fast en liten del bara. Denna finns i 13 olika avsnitt men kan lägga upp en varje dag så det inte blir för mycke. Haha, kan säga att jag har inte hunnit titta på dessa själv än. Så jag kan inte säga så mycke mer. Men jag ska!



Ni får ursäkta om det är stavfel eller ser konstigt ut. När jag skriver mycka KAN det bli lite tokigt ibland. Vilket jag hoppas att det inte är denna gång. Hehe

Kommentarer
Postat av: Frida

Äsch då, det ä ju 2 år kvar, och det blir lång tid att grubbla på det om man börjar nu. OM det bara är 2 år kvar får man passa på att njuta av livet så länge, fast jag tror inte det kommer bli så farligt ändå, inte i min skalle, fram tills det ev. händer någonting =)

2010-03-16 @ 10:30:52
URL: http://ojvakul.blogg.se/
Postat av: Becca

Nej man får välja å inte tro att det kommer å bli så farligt. precis som du skriver, tills det ev händer nåt isf!

2010-03-16 @ 10:41:48
URL: http://sannasangel.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tror inte detta kommer hända. De trodde ju samma sak att det jordens undergång skulle inträffa i millenieskiftet. Och det gjorde det inte ;P Hade de forskat fram det på ett seriöst sätt hade det redan kommit ut som en stor nyhet, som något som verkligen stämde.

2010-03-16 @ 12:20:47
URL: http://sannax.blogg.se/
Postat av: Becca

ja man tycker ju de liksom. För varför får inte vi veta nåt isf? Tydligen går den här grejen på nyheterna flera gånger om dagen i England iaf. Så där är det tydligen rätt stort, vad jag har fattat som.

2010-03-16 @ 13:00:02
URL: http://sannasangel.blogg.se/
Postat av: Becca

Eller jag vet inte om det är såå jätte stort där, men det går iaf på nyheterna där.

2010-03-16 @ 13:16:21
URL: http://sannasangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0