Just a dream

Ibland kan man fundera över livet. "Kommer det alltid att vara såhär?", "blir det inge mer?", "kommer mitt liv ALLTID att se ut såhär?". Ja jag tror många tänker så, för man liksom kanske längtar efter nåt annat ibland. Önska att saker sett annorlunda ut osv osv.
Jag tror på att man hade ett liv före detta, att man väljer sitt nästa liv efter man dött. Och att man då får välja hur det livet ska se ut. Att man återuppföds, OM man vill! Och vad man då vill återuppfödas till. Ett djur eller en människa igen t.ex. Och man väljer då som sagt hur hela livet ska se ut, hur man ska se ut, hur personligheten ska va osv. Och det får mig att undra ibland, hur i helvete jag kunde välja det jag har nu?! Ja det låter nog lite illa, men så är det. Kunde jag inte välja att se lite annorlunda ut, ha en annan personlighet? Och varför ska allt va så svårt? Varför valde jag det?  Jag är ju inte helt missnöjd med livet som det ser ut nu. Jag har ju fina männsikor runt mig, och en bra man och fina barn. Men kunde det ändå inte sett lite annorlundare ut? Jämt liite bara?
Jag är så förvirrad och vet nästan aldrig vad jag vill. Jag följer liksom bara med strömmen känns det som. Och det är klart, jag kanske vet vad jag vill av vissa saker, MEN detta är då oftast saker som är omöjligt för mig.

Så orättvist!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0