Dagen

Go kväll. 
Jag har helt ärligt grejat i köket HELA dagen idag. Skurit grönsaker, kokat 3 kilo pasta, diskat, stekt kyckling, fyllt tårtorna, diskat igen. Minst 6 timmar har jag hållit igång. Puh! Sen kolla jag igenom garderoberna för att hitta några kläder att ha på mig.. Det va inte de lättaste. Men fick väl till de till slut, inte helt nöjd men det får gå. Nu ska jag sova för klockan ringer 7 till morgonen. 


Här fyller jag 3 tårtor med Mariannefluff och marabou chokladfluff.



Chokladfluff:

6 dl grädde
300g choklad

Man bryter chokladen i bitar och lägger ner den i grädden i en gryta på spisen. Rör om nästan hela tiden (gör iaf jag) tills chokladen har smält. (Ha ganska svag värme) Det får inte koka! Ta av från värmen när allt är smält och låter svalna lite.  Sen ställer du in det i kylskåpet över natten, gör alltid jag men du kan  även ställa in i 5-6 timmar innan du vispar den till en härlig fluff :) 

Mariannefluff:

6dl grädde
36 st marianne

Krossa gärna mariannen för att det ska smälta snabbare. Gör samma som chokladfluffen :) 

Sen vispade jag marsankräm enligt förpackningen. Mosade bär och blandade med lite lite av krämen plus lite socker. Och hade som fyllning i de andra 2 tårtorna.




Sen plast över och in i kylen över natten :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0