Tindra-liten-fis

Gokväll på er!

Idag började jag dagen med att ringa till verkstan, vårdcentralen alltså. Tindra har ju klagat på ont i magen väldigt mycke plus att hon haft feber och hosta några dagar. Bättre att ha sånt kollat en gång för mycke tycker jag. Fick iaf en tid en halvtimma senare, och det visade sig att hon har öroninflammation. Tydligen kan barn klaga på att de har ont i magen då, ja för öronen har hon inte klagat på iaf. Men gav iaf första dosen med penicillin när vi kom hem och med en sån bestämd dam som hon är så kommer det inte bli 5 lätta dagar. Har redan misslyckats med sista gången, hon vägrade och bara skrek.. så ja kanske inte är så bra att ge när hon är super duper trötta. Nån ml fick jag väl i henne iaf.  Ni vet, när hon inte får nåt eller slår sig så kan hon gråta/skrika tills hon svimmar. Första gången hon gjorde det var när hon slog sig och det sluta med att vi blev hämtade av ambulansen, eller det va inte första gången hon svimmade men det va den värsta gången. Ja för att vi blev så rädda men givetvis gick det ju bra då. Men nu har det inte hänt på läänge som tur är, men vi får ju blåsa henne i ansiktet också de gånger det håller på att hända så då går det bra :)

När hon var liten så va hon inte riktigt som andra barn heller, hon tyckte t.ex inte om att åka bil. Utan skrek och skrek och skrek så vi fick stanna flera gånger efter vägen för att ta upp henne. Så det kunde ta ett tag innan vi kom fram dit vi skulle om man säger så :p Okay det kanske finns många barn som inte tycker om att åka bil, men jag har inte stött på nån än iaf. Oftast brukar barnen somna lättast av att åka bil. Men inte hon inte, stumperumpan. Lite skönt att den perioden är över faktiskt. Nu är hon alltid (oftast) en glad liten tjej ♥


Ja det drog iväg lite det där, annars idag har det inte hänt så mycke. Lagat mat, diskat, lagt in tvätt och plockat lite som vanligt. Även dammtorkat i Emil och Tindras rum. Skulle ju fortsätta med det i alla rum men så blev inte fallet då :p Jag har städdag på torsdagar så tänkte jag att jag skulle förbereda lite inför det, men aja får bli resten imorgon ändå.
Imorgon har jag även tid hos min coach, ska säga att jag vill börja praktisera så vi får se hur det blir. Vet inte vart jag skulle vilja va heller men hon kanske har nåt förslag :)
Yes men jag återkommer mer om det imorgon. Nu ska jag gå och göra iordning mig och lägga mig och glo på teve med Natalie ♥ De andra sover så det är tyst och lugnt här nu.. förutom katten som kommer fram och äcklar sig ibland då.



Kommentarer
Postat av: Vickan - allt i rosa

Vilka fina barn du har :) Så sugen man själv blir på att skaffa egna!

2011-03-03 @ 10:52:50
URL: http://www.alltirosa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0